Project omschrijving

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga

Tijdens de zwangerschap schommelen je emoties van het ene uiterste naar het andere. De ademhaling weerspiegelt je geestelijke ingesteldheid, maar ze kan je ook verankeren en ondersteunen. Yoga bevordert het bewustzijn en de controle over de ademhaling. Als je merkt dat je ademhaling oppervlakkig is geworden omdat je gespannen bent, dan kun je die gebruiken om jezelf weer in balans te brengen. Ademen is iets dat je niet kan vergeten, zelfs niet als je de tas voor het ziekenhuis vergeet. En als de bevalling begint voordat je kon inpakken, dan heb je nog steeds je belangrijkste instrument bij je.

Met de lichamelijke oefeningen wordt de kans op het ontwikkelen van rugpijn, pijn in de heupen, problemen in het bekkenbodemgebied en postnatale depressie verminderd.

Met het oefenen op ademen, meditatie en beweging kan je gehele welzijn verbeteren. Inge bereidt je voor op je bevalling en leert je luisteren naar je lichaam en te vertrouwen op je lichaam. Samen maken we een uurtje tijd voor jezelf en je kindje.

Je hoeft geen ervaring te hebben om te beginnen met zwangerschapsyoga. Zelfs als je tot hiertoe niet sportief was, is zwangerschapsyoga volkomen veilig om te volgen. Je kan als zwangere mama aansluiten vanaf 14 weken zwangerschap en je kan deze cursus blijven volgen tot op het einde van je zwangerschap. De les duurt telkens een uurtje en kost 15 euro per les. Of je betaalt 65 euro per 5 beurten.

Het enige wat je nodig hebt is loszittende kledij, zodat je fijn en vrij kan bewegen en een handdoekje.
Yogamatjes zijn ter plaatse. Er wordt geoefend op blote voeten.

Aan het einde van de les is er tijd voor water of thee!

Bekijk onze agenda voor meer informatie. Momenteel tijdens de Covid19-crisis voorzien we een online aanbod voor de yogales. Hiervoor betaal je 10 euro per les.